A čo vetranie, nad rekuperáciou ste neuvažovali? Túto otázku zvyknem použiť na osobnom stretnutí, ak nás niekto dopytuje na tepelné čerpadlo na konci stretnutia. Jedna z častých odpovedí: „Nie manželka to nechce. Vraj je to…. hlučné, usadzujú sa tam nečistoty, je to drahé, radšej vetrám oknom čerstvý vzduch a pod….
Vždy, keď sa niekto skrýva za manželku sa v duchu pousmejem. Tiež to používam, keď som v úzkych a nechce sa mi niečo riešiť napríklad, ak mi volajú z poisťovní a ponúkajú nejaké výhodnejšie produkty. Ale čo sa týka stavby, tú som si držal pekne v rukách pochlapsky, teda až na „rekuperáciu“. Nejako sa mi nepodarilo manželku presvedčiť hneď „napoprvé“, že aj keď už nie sú financie, je to bomba vec a je dôležité, čo dýchame, aj deti, najmä v noci, ak sme spolu zavretí niekde 8 hodín darmo mikrovetranie, vetranie večer, ráno…. Ale aspoň sa mi podarilo presadiť rozvody, ktoré by sa už dodatočne robili ťažko. A tak viem porovnávať.
* fotografie v tomto článku sú z inej inštalácie…
Asi dva roky som v pravidelných intervaloch prinášal tému dokončenia rekuperácie v dobrej nálade, v slnečnom počasí, po výplate, pred… teda v stredu, cez víkend – a nič! Až napokon môj šarm a odbornosť zabrali a rekuperácia bola úspešne dokončená, nainštalovaná a začali sme vetrať. Moje nadšenie bolo nekonečné. Bol som hrdý nato, že popri tepelnom čerpadle, ktorým ohrievam teplú vodu, vykurujem a chladím, mám poriešené aj vetranie. Ďalšia z oblastí, ktorej sa profesijne venujem. Netvrdím, že rodina nebola rada, ale asi tak ako dobrému obedu: je to dobré, fajn, OK. Až sa to stalo. Na Silvestra sa pokazila, nič vážne, lebo mi samozrejme predávame len „naj“ produkty, ale ventilátor na nasávaní bol príliš hlučný a ja som ju musel vypnúť.
Viete ako to chodí, Silvester, Nový Rok, Traja králi, dovolenky, inventúry… A tak mi to, ako „servisákovi“, trošku trvalo. Nič ma ale netešilo viac, ako úprimné dobiedzanie manželky, kedy už opravíš tú rekuperáciu, máš už nový ventilátor, nevedia Ti ho poslať skôr a podobne.
Zistil som, že mojej rodina sa bez rekuperácie zrazu žije horšie, pociťovali vydýchaný vzduch, zníženú kvalitu prostredia a ja som vedel, že som mal od začiatku pravdu o potrebe rekuperácie. A teda spokojný zákazník, je dobrý zákazník, aj keď je to „len“ moja žena. A preto, ak mi niekto odpovie na rekuperáciu: „manželka to nechce“, už sa ani nepýtam prečo, rozpoviem mu príbeh mojej a nedám sa prerušovať…
Úprimný príbeh spokojného zákazníka, je predzvesťou ďalšej referencie.